Vakantieplog

Inmiddels zijn de scholen en sporten weer begonnen hier en lijkt de vakantie al weer lang geleden. Hier op de blog kwamen gewoon artikelen online, die had ik van te voren klaargezet zodat het niet 3 weken stil zou zijn hier.

Om jullie wat te laten zien van onze vakantie, vandaag een vakantieplog. Ik heb een kleine selectie gemaakt uit de enorme hoeveelheid foto’s die ik gemaakt heb.

We zijn 2,5 week naar de Dordogne in Frankrijk geweest. We stonden met onze vouwwagen op camping le Grand Dague.

We zijn op weg! 950km voor de boeg, zonder stops zou dat een kleine 9 uurtjes rijden zijn. Uiteindelijk zouden wij er met stops 12 uurtjes over doen. Om 15.00u kwamen we aan bij de camping.img_1681Ons onderkomen voor 2,5 week. Het opzetten had nog wat voeten in de aarde, het was ontzettend warm. Onze plek was pal in de zon en het was een graad of 38. Manlief werd misselijk zodra hij iets deed en zelf was ik steeds duizelig. Uiteindelijk is het gelukt en nadat we afgekoeld waren in het zwembad konden we de rest afmaken, inmiddels was ook de schaduw over ons plekje gekomen. In de vouwwagen hebben we 2 2-persoonsbedden, 1 voor ons en 1 voor Cas. Sanne slaapt in een apart tentje onder de vouwwagen.img_1685
img_1689Ik had het voornemen om het hardlopen weer op te pakken in de vakantie en om de 2 a 3 dagen te gaan. Hier was ik vroeg uit bed en begon om 8.00u aan een training van ‘hardlopen met evy’. Het viel best wel wat tegen, aangezien ik een week of 7 niet had hard gelopen en we in heuvelachtig gebied waren. Maar lekker was het wel!img_1743img_1756Gouffre de Proumeyssac, een hele mooie grot die is ontdekt in 1907. Met licht en geluid hebben ze er een mooi spektakel van gemaakt. Sanne en Cas vonden het ook heel mooi. Toen we aankwamen moesten we nog 1,5 uur wachten voor we met de gids konden afdalen de grot in, gelukkig kwamen we die tijd makkelijk door. Boven de grot was een parkje. Tussen de bomen waren allemaal picknicktafels, waar vooral de Fransen uitgebreid aan aten. Er was een groot klimtoestel voor de grote kinderen en eentje voor de kleinere kinderen. Daarnaast was er nog een gedeelte ingericht om als een echte klimmer te klimmen en klauteren. Buizen om door te kruipen, klimmen op blokken, Cas vond het helemaal leuk.

img_1994img_2020img_1913Dit was in aquarium Perigord noir. Een heel leuk aquarium/dierentuintje, vooral veel vissen en reptielen. Het hoogtepunt is toch wel het voeren van de vissen, je kunt de vissen zelf aanraken en ze zuigen zo een mossel uit je hand. Iedereen krijgt ook een aantal mossels om te voeren aan de vissen. We zijn eerder naar dit aquarium geweest, 5  jaar geleden en het was nog steeds leuk.Met Sanne shoppen bij Kiabi, binnenkort plaats ik een shoplog hierover.
img_2087Stickers plakken hoeft echt niet op een blaadje……

Deze foto is gemaakt door Sanne, we waren hier in het stadje Sarlat. Dit was op zaterdag en er was een enorme markt, dit zorgde ook voor een enorme mensenmasssa. Cas wilde niet in zijn buggy, hij wilde alleen maar zelf lopen. Dat maakte het niet echt een ontspannen bezoekje. Daarnaast was het ook heel erg warm. We hebben lang niet heel de markt gehad, maar het was ons iets te druk. img_2140img_2143
img_2154img_2167Nog een prachtige grot: ‘Grottes de Lacave’. Het eerste stuk gingen we met een treintje wat diper de grot in, vanaf daar begon een wandeltocht. Manlief, Sanne en ik vonden het heel interessant en mooi, maar Cas had er totaal geen zin in. Helaas werd dit niet zo’n ontspannen bezoekje, want Cas was erg dwars. Gilde door de grot heen en begon ook regelmatig te huilen, luisteren was ook een ingewikkeld verhaal. Heel jammer, maar dat kan gebeuren. img_2247
img_2274Het stadje Perigueuximg_2299img_2298

De tweede en gelijk ook laatste keer hardlopen in de vakantie. Helaas had ik erg veel last van mijn EDS in de vakantie. Doordat ik veel op slippers of blote voeten liep deden de onderkant van mijn voeten zo enorm pijn, dat lopen pijnlijk was. Ik kon daardoor niet hardlopen. Tegen het einde van de vakantie kreeg ik een enorme schaafplek aan de bovenkant van mijn voet, waardoor ik bijna geen schoenen aan kon.  img_2324Lekker in het zand spelen.img_2360img_2368img_2371

Een prachtig meertje waar we een middag hebben vertoefd, Lac neuf font. Gelegen tussen de bomen, heel mooi.img_2535img_2547img_2548img_2550img_2588img_2590img_2646

We bezochten ook nog een kasteel, het kasteel zelf was niet heel bijzonder, maar er waren overal in en om het kasteel kinderspelen uitgezet. Kinderspelen uit vroegere tijden. Dat maakte het heel leuk, de spelen werden graag uitgeprobeerd. img_2714We hadden op ons plekje regelmatig bezoek van de buurhond. Ko hoorde bij onze overburen en ik heb werkelijk nog nooit zo’n lieve hond gezien. Hij werd de hele dag belaagd door kinderen en hij vond het allemaal prima, een echte knuffelkont. Als we op de grond gingen zitten kwam hij ook gezellig tegen ons aan liggen. img_2747

Uit eten bij Buffulo Grill, daar kun je echt goed eten voor weinig geld. Ze hebben Ik hoop dat ze ook richting Nederland komen 😉 Ik ben vergeten foto’s te maken van het voorgerecht en hoofdgerecht. Bij het toetje dacht ik er pas aan en ook daar heb ik stiekem al een hapje van genomen. img_2863img_28795 jaar geleden reden wel telkens langs een verlaten pretparkje, tenminste, daar leek het op. Dit jaar zijn we er naar toe geweest en het was een leuke dag. Het is een parkje wat voornamelijk oude kermisattracties opkoopt, denken wij. De staat van de attracties is niet was wij in Nederland gewend zijn, maar wel veilig. Er was ook nog een klein waterparkje, Sanne is 2x van de hoogste glijbaan af geweest. Een echte waaghals!
img_3020Op de een na laatste dag zagen we een piepklein spitsmuisje zitten in het gras, deze hebben we weer uitgezet in de bossen. Het muisje was niet zo snel meer en je kon er makkelijk op gaan staan.
img_3022Helaas zit de vakantie er al weer op en gaan we weer richting huis.

Hopelijk vond je het leuk om een kleine selectie van onze vakantiefoto’s te zien!

Ik ben benieuwd of jij ook op vakantie bent geweest en waar je naar toe bent geweest, laat het mij weten!