Photo Friday

Het is weer vrijdag en niet zo maar een vrijdag. Het is vandaag de allereerste dag van de schoolvakantie hier, dat betekent dat inmiddels alle scholen in Nederland vakantie hebben. De afgelopen week was het wat rennen en vliegen om overal op tijd te komen, iets wat waarschijnlijk heel herkenbaar is voor veel moeders.

Deze week hadden we een feestje, werd er geklommen en kabbelde de rest van de week aan ons voor bij.

Afgelopen vrijdag was het feest bij de opvang, er waren allerlei spelletjes om te doen. Hier is Cas een lekker spiesje aan het maken.
Het thema was Hollands, er was een tractor die enorm in de smaak viel bij Cas.
En er waren oud Hollandse spelletje. Sanne ging de hele tijd haar eigen gang, alleen tijdens het spijkerpoepen kon ik een foto maken. hahahaha…
Vorig jaar gingen we naar Duinoord, waar je onder andere kunt klimmen in een klimbos. Ik kon toen niet mee doen vanwege een zwaar gekneusde schouder. Ik beloofde toen aan Sanne dat we samen zouden gaan klimmen zodra mijn schouder weer beter was. Mijn schouder is al maanden opgeknapt, maar van klimmen was het nog niet gekomen. Zaterdag loste ik deze belofte eindelijk in.
De foto’s zijn alleen van het eerste en makkelijkste parcours, maar dat parcours was niet genoeg voor Sanne. Het moest steeds moeilijker en hoger.
Onder toeziend oog van Cas.
Terwijl Sanne en ik verder klommen en de 4 parcoursen deden die Sanne met haar lengte mocht doen, ging manlief met Cas naar het strand.
We namen Cas zijn loopfiets mee, dat gaat een stuk sneller dan lopen. Hij vind het een stuk leuker dan lopen, dat scheelt ook nog veel gepiep van een kleine man die niet wil lopen.
Zondagochtend werkte ik en ’s middags ging ik een rondje lopen met de kinderen. Nou ja, lopen. Sanne stond vooral op haar handen. Hele dagen doet ze radslagen en handstanden.
Onderweg kwamen we verschillende speeltuintjes tegen en natuurlijk speelden we daar even.
Daarna maakten we deze koekjes, mmmm…… Het maken viel niet mee, ik had ruzie met het deeg. Gelukkig was manlief onze reder in nood en redde het deeg.
Na 2 weken met de hand te hebben afgewassen vanwege een kapotte vaatwasser, ben ik echt heel erg blij met onze nieuwe! Op de camping vind ik het geen probleem om af te wassen, maar thuis wil ik gewoon niet afwassen.
Een enorm fotografisch hoogstandje, ietwat hysterisch. Mijn favoriete ontbijtje van dit moment.
Elke ochtend neem ik een lepel visolie. Niet het allerlekkerste begin van de dag, maar wel goed. Ik voel mij stukken beter sinds ik deze visolie gebruik.
Geen idee waarom ik deze foto maakte, een pootje van onze poes die deed waar ze het beste in is. Slapen!
Sanne maakte een tekening als bedankje voor haar juf. Wij geven geen cadeautjes zoals ik schreef in de blog van afgelopen woensdag.
Sinds een maand of 2 slaapt Cas niet meer ’s middags, maar soms moet hij echt even bijtanken. Vooral na 2 dagen opvang, hij sliep maar liefst 2,5 uur en toen heb ik hem wakker gemaakt.
The never ending story….. De wasmand is echt nooit leeg. Heel fijn was wel dat het weer lekker naar buiten kon om te drogen. Beetje jammer van de enorme hoeveelheid vliegende mieren die neerstreken in de tuin. Ik moest alle was eerst uitkloppen om alle mieren er vanaf te krijgen.
Cas en ik gingen Sanne ophalen van een feestje en kwamen deze kraan tegen.
Woensdagavond aten we verse groentesoep. De kinderen aten er een tosti bij en ik gevulde courgette. Manlief was lekker tapas eten.
Sanne maakte ook nog iets voor haar andere juf. Ze kwam zelf met het idee en ik vond het heel goed bedacht, iemand complimentjes geven. Daar is de juf vast heel blij mee. Er zitten 2 foutjes in, zie jij ze?
Sanne gaat volgende week op korfbalkamp, ze moet dan een luchtbed mee nemen. We vonden nog een slaapmatje en Sanne wilde deze uitproberen om te kijken of ze daar op kan slapen, ook gelijk voor onze kampeervakantie. Kamperen in eigen kamer 😉 Ze sliep heerlijk. De rode zakdoek is voor haar haren. Op het feestje waren haar haren gevlochten en had ze een hoeveelheid glitters in haar haar waar de Toppers jaloers op zouden zijn. Ze wilde graag nog een dagje haar haar zo houden.

Ik hoop dat je het weer leuk vond om deze Photo Friday te lezen.

De eerste week van de vakantie wordt een drukke. Sanne gaat 3 dagen op kamp en met Cas moeten we volgende week 2x naar het ziekenhuis. Zijn ogen moeten opgemeten worden en zijn neusamandel moet eruit. Daarnaast zijn manlief en ik gewoon nog aan het werk. Voor ons nog geen vakantie, maar we gaan wel aftellen en hebben al enorm veel zin om te gaan kamperen in Frankrijk.